Set Kehamilan Shaklee

Assalamualaikum....

Set Kehamilan Shaklee ini terbahagi kepada 2 bahagian, iaitu Set Kehamilan Trimester 1 dan Set Kehamilan Trimester 2 dan 3, sepertimana pembahagian semester dalam tempoh kehamilan, iaitu trimester 1, trimester 2 dan trimester 3. Trimester 1 dikira dari minggu 1 kehamilan hingga minggu 12, trimester 2 adalah minggu ke 13-28, manakala trimester 3 adalah minggu ke 29-40. Setiap trimester mempunyai perkembangan bayi yang berlainan.

Bagi Trimester 1, tiga bulan pertama pembangunan janin merupakan tempoh yang paling penting. Sepanjang tempoh 60 hari pertama, kebanyakan organ bayi mula terbentuk. Pada trimester ini, bayi sangat sensitif terhadap persekitaran kimia, ubat dan virus yang boleh menyebabkan kecacatan. Pada trimester 2, janin mula membesar dan organ bertambah matang. Pembesaran saiz uterus lebih ketara apabila perut semakin membesar. Pada masa ini, ibu mengandung perlu mula memakai pakaian longgar. Pada trimester ketiga, bayi akan terus membesar dan beratnya terus bertambah. Pada bulan terakhir kehamilan, janin membesar setengah paun seminggu.


Set Hamil Trimester 1 terdiri daripada :

a) ESP - membekalkan protein untuk membina sel, tisu enzim dan otot ibu dan bayi dalam kandungan, sertamembantu penyerapan zat dan nutrien dari makanan.

b) Vita-lea - membekalkan zat besi untuk pembentukan sel darah merah, mengelakkan ibu dari pitam atau anemia.

c) Vita C Plus - membekalkan keperluan vitamin C tubuh, serta imun, mencegah dan mengurangkan demam dan selsema

d) B Complex - mengandungi asid folic, sangat penting bagi perkembangan fizikal dan saraf bayi serta mencegah kecacatan tulang belakang (neural tube)

d) Ostematrix - membekalkan kalsium untuk membina tulang dan sel bayi, mengelak kekejangan otot dan sakit badan serta sembelit kepada ibu hamil.  





Set Kehamilan Trimester 2 dan 3 adalah sama seperti Set Kehamilan Trimester 1, dan terdapat tambahan :

a) Omega Guard - mengandungi omega 3 yang membekalkan DHA untuk perkembangan otak, membentuk sistem saraf dan menjamin penglihatan yang baik.


Set Kehamilan Shaklee ini juga boleh diamalkan selepas kelahiran bagi membantu kesihatan ibu dan bayi yang baik serta memperbanyakkan susu ibu.

Di samping pengambilan suplemen, ibu hamil juga diwajibkan mengamalkan pengambilan makanan seimbang yang secukupnya, yang mengandungi karbohidrat, protein, lemak, sayur dan buah serta air.

Ingin maklumat lanjut atau membuat pesanan? Hubungi :












No comments:

Post a Comment