Fungsi Utama Vitamin E Shaklee

Assalamualaikum..

Sebut Vitamin E, pastinya ramai yang jawab, saya bukan doktor, lagipun, dah lama tinggalkan sekolah, dah tak ingat dah apa itu vitamin E, fungsi dia, apa makanan yang mempunyai kandungan vitamin E yang tinggi. Sebenarnya, inilah jawapan saya dulu. Tapi kalau tanya saya sekarang, jawapan saya, Vitamin E ni, vitamin cinta suami isteri, vitamin cantik dan kulit halus tanpa parut dan juga antioksida. Panjang tak jawapan? Heee.

Kenapa Vitamin E Shaklee ni 'macam best jer'? Kerana ia merupakan vitamn E paling lengkap di pasaran. Vitamn E Shaklee dibuat daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan vitamin E dan di gabungkan dengan 8 jenis vitamin E. Juga mengandungi selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E. Dengan kata lain, selenium ni, wajib ada sebagai pelengkap aktiviti vitamin E dalam tubuh kita.


Apakah fungsi utama vitamin E ni?

1) Melindungi jantung - pengambilan 800IU (2 tablet) sehari membantu melindungi sel darahmerah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolestrol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platlet darah melekat ke dindng arteri, menghalang anemia hemolitik, penyakit jangtung dan lain-lain.

2) Memperbaiki Arthirtis - Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bah kejang, pening, buasir, urat varikos, sakit sendi.

3) Mempertingkatkan kemampuan reproduktif - Lelaki yang mengambil 600IU - 800IU vitamin E sehari mampu meningkatkan kiraan sperma mereka. 

4) Kelestarian tenaga - meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dangan membekalkan oksigen yang lebih.
  
5) Anti-penuaan - 1 kapsul vitamin E sehari mampu membantu melambatkan penuaan , mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bntik penuaan. Juga mampu memulihkan tekstur kulit dan tona muka, dada dan otot peha.

6) Memperbaiki parut - Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Hebatnya vitamin E ni, selain pengambilan secara oval (menelan), boleh juga disapu terus pada luka bagimengurangkan kesan parut tanpa rasa pedih.

7) Anti-oksidan yang kuat - Pengambilan lebih dari 1200IU sehari untuk anti-oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser,  mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Ianya juga membantu memperbaiki masalah oksidasi, katarak dan masalah penglihatan. 

Perhatikan fungsi no 3 dan 4. Ini salah satu punca kenapa vitamin E di panggil vitamin cinta. Ingin mengetahui lebih lanjut tentang vitamin cinta ini, tunggu artikel berikutnya... heee


Ingin tahu lebih lanjut tapi tak sabar tunggu artikel seterusnya mengenai vitamin cinta dan vitamin kulit cantik? Hubungi saya, penerangan dan konsultasi percuma untuk anda:




No comments:

Post a Comment